شاهین پلاس در حال تست دیده شد ؛ سدان جدید سایپا در راه بازار

بر اساس تصاویر ارسالی، شاهین پلاس، سدان جدید سایپا مراحل تست های نهایی را پشت سر می گذارد و به زودی این خودرو را در بازار خواهیم دید.
شاهین پلاس در کنار آریا از مورد انتظار ترین محصولات سایپا هستند که به زودی به بازار می آیند. سدان جدید سایپا اگرچه در ظاهر تفاوت زیادی با شاهین معمولی ندارد اما از لحاظ فنی عملکردی بسیار مدرن تر را ارائه می دهد و همین باعث می شود بازار منتظر این سدان ملی باشد. به تازگی تصاویری به دست خبرنگار آخرین خودرو رسیده که نشان می دهد سدان جدید سایپا با پلاک گذر موقت در حال تست است و این نشان دهنده آن است که عرضه شاهین پلاس را به زودی شاهد خواهیم بود. در ادامه معرفی مختصری از این خودرو خواهیم داشت.

مشخصات فنی سدان جدید سایپا
زیر کاپوت شاهین پلاس دیگر خبری از پیشرانه قدیمی سایپا نیست و اینبار موتور ME16 را داریم که در واقع همان پیشرانه EC5 سیتروئن است که از لحاظ ساختاری همان المان های فنی را دارد که در پیشرانه TU5 و TU5 پلاس دیده می شود. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلند ۱۶ سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت ۱۱۵ اسب بخار و نهایت گشتاور 147 نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو می رسد.

این مشخصات نشان می دهد که سدان جدید سایپا یک سر و گردن از دیگر محصولات این گروه خودروسازی بالاتر است و برای رقابت مستقیم با تارا دنده ای و اتوماتیک به بازار می آید.
کابین و امکانات شاهین پلاس

کلیت طراحی کابین با آنچه در شاهین معمولی دیده ایم تفاوتی ندارد اما از نظر امکانات بسیار پر آپشن تر از شاهین مهندسی شده است. در سدان جدید سایپا امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… را می بینیم که شاهین پلاس را به یک خودروی پر آپشن در محصولات سایپا بدل می کند.
قیمتی که دنبال عرضه هستند بی ربطه.
این مدل خودرو اگر با نمونه ی چینی ش هم رقابتش رو در نظرنگیریم، چیزی بیشتر از ده هزار دلار ارزش نداره، اما خودروسازان میلی به دنبال فروش میلیاردی اینها هستند که خوب ارزندگی ندارند و رقابت پذیر نیستند، مگر اینکه با هزار جور رانت و تعرفه پول بیش از ارزندگی اینها رو از جیب شهروند ایرانی در بیارند که یعنی خودروی پایینتر و گرانتر که فشار مضاعف به زندگی مردم بیاره
آخه دلقک یه نوار استیل اضافه کرده پشتش تست نمیخواد که خاک بر سر سایپا
سلام و عرض ادب وقتی موتور همون موتوره تیباس حالا یه پلاس میزارن روش من اتومات دارم صدای موتورش زیاده لرزش زیاده متاستفانه مردم خوشگلی رو میبینن
دو ساله در حال تسته!
میخوان با این دروغا بازار کنترل کنن
با قیمتی که روی اطلس گذاشتن خدا به داد شاهین پلاسشون برسه.
همش ۱۱۵ اسب بخار قدرت داره جوری میگید شاهین پلاس شاهین پلاس هههههههههه.
دلم میخواهد یک قیمت روش بزارید که قشنگ روی بنز و پورشه را کم کنه
شاهین خیلی ماشین خوبیه واقعا عاشقشم
اول اینکه سر.دنده.خیلی بزرگه.این سردنده برای.خودروهای شاسی بلنده
واینکه این مدل خودرو.بایستی مدل کوپه ساخته.میشد.خیلی زیباتر.بود
سلام اسمتون رو تغییر بدید
تیتر زده درحال تست دیده شد اره لامبورگینی در حال تست دیده شده ای اشغالا رو از سر اجبار مردم میخرن
تو عکس اینطوره از نزدیک خیلی کوچیک تره دنده
بنظرم اینکه همه امکانات رو نزارن تا قیمتش بیاد پایین یعنی هرکی هرچی دوس داره انتخاب کنه و به قیمت ماشین اضافه بشه.
مثلا من به شخصه سانروف و دکمه استارتی و دنده اتومات و… نمیخوام
حکایت ماملت حکایت اصحاب کهف…شده..زیباترین امن ترین ومدرن ترین خودروهای روز دنیا روتوهمین کشورهای دوربرما وحتی مناطق آزاد سوار میشن…وماتوحسرت خودروهای عجیب و غریب وناامن گران واشغال داخلی هستیم آن هم به قیمت نان وجانمان…پرایدودمپایی میکنم…پارس رو کلبه متحرک…پیکان روپژو میکن ..پژو روپیکان…پیکان روبنز میکنن…سمند رووصله میزنند…وماکه انگارتازه ازغار بیرون اومدیم کلی ذوق مرگ میشیم…
نکتش اینجاست که سوار میشن
تولید نمیکنن حتی دست و پا شکسته
جالبه که تست هم می کنن، ولی با دریایی ایراد دست مردم میرسه!!
اول مشکل لرزش سرعت ۱۲۰درست کنید الباقی پیشکش
شاهینم این مشکلو داره؟
من تو کوییک این مشکلو داشتم ۱۰۰بار هم بالانس کردم اصن فایده نداشت
نه نداره،من با شاهینم تا ۱۹۰ میرم ولی این مشکل رو ندیدم،شاهینه تیبا و کوئیک نیست که
ممکنه به ثبت نامی های شاهین اتوماتیک تحویل شهریور بدن؟
دله جدیدآشغال فرقون دیگرازسایپا حالاخوبه بااین آپشنهای مزخرف یه ۱۶سوپاپ طراحی کردیدتازه باتوربوش۱۱۵اسب شده اندازه tu5معمولی🤣
داش tu5+ اصن توربو نذاشتن روش. بعدشم اگع بیاد ۱۴۸ اسب میده. کجای کاری؟
ملت همیشه در صحنه تا ۲۵ سال پیش اکثریت پیکان سوار و رنو ۵ سوار بودن چی شده که از کیفیت ماشین های اروپایی و غربی به شوق اومدین!
چقد مهندس وطنی ریخته اینجا😂
سوار نشده نظر میدن جالبه😂از تارا یه جور ایراد میگیرن از دنا یه جور ایراد میگیرن از شاهین یه جور
فقط میخوان موتور تیبا و سیستم توربو رو حذف کنند و موتور ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی معمولی با ۱۱۰ اسب تحویل بدند. طبق قاعده باید ماشین شاهین پلاس از نظر موتوری ارزونتر در بیاد. اما انقدر دادار و دودور الکی در میارند که قیمتش رو مشدی بالا ببرن.