KMC K7 ؛ مشخصات فنی + معرفی
KMC K7 شاسی بلندی چینی است که توسط کرمان موتور مونتاژ می شود. کراس اووری که ظاهری متفاوت دارد و امکاناتی کاربردی ارائه می دهد.





KMC K7 شاسی بلندی چینی است که توسط کرمان موتور مونتاژ می شود. کراس اووری که ظاهری متفاوت دارد و امکاناتی کاربردی ارائه می دهد.
درباره KMC K7
KMC K7 یکی از لوکس ترین محصولات گروه کرمان موتور است که در زمان ورودش به بازار ایران به دلیل چهره متفاوت و امکانات خوبش، میزان فروش خوبی داشت. نام اصلی این خودرو JAC X7 است و در سال ۲۰۲۰ در بازار های جهانی عرضه شد. K7 بر اساس پلتفرم JAC S7 ساخته شده و به نوعی فیس لیفت آن محسوب می شود. گروه کرمان موتور در ابتدا قرار بود JAC S7 را وارد بازار ایران کند اما با شروع تحریم ها، واردات و عرضه آن به آن تعویق افتاد تا اینکه این شرکت تصمیم گرفت JAC X7 را با نام KMC K7 ، به جای این خودرو عرضه کند که خودرویی بروزتر و زیباتر نسبت به JAC S7 است. در ادامه بیشتر به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی و ابعاد بدنه
سبک طراحیKMC K7 سبک طراحی نسبتا بروزی است و این خودرو را تا حد زیادی شبیه به خودرو های کره ای کرده است. در نمای جلو کی ام سی K7، چراغ های روشنایی روز به تقلید از سبک طراحی خودرو های کره ای به صورت نواری شکل در قسمت بالای سپر قرار گرفته و چراغ های اصلی این خودرو درون سپر قرار گرفته است. استفاده از خطوط زاویه دار عمودی در جلو پنجره در کنار خطوط روی کاپوت چهره عضلانی به کی ۷ داده است.

در نمای جانبی طراحی کمی ساده تر است و به جز دو خط طراحی ساده، اِلمان طراحی دیگری در این بخش دیده نمی شود اما استفاده از تریم دو رنگ در بخش رینگ های این خودرو جلوه خوبی را به نمای جانبی این خودرو داده است. نکته ای که در بخش چراغ های عقب این خودرو وجود دارد این است که با اینکه این خودرو از چراغ های دو تکه بهره می برد اما بخشی که به بدنه این خودرو چسبیده است تنها جنبه تزیینی دارد و هیچ چراغی در آن به کار نرفته است. در نمای عقب KMC K7 چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند چراغ های به هم پیوسته این خودرو است که در وسط آن لوگو KMC به چشم می خورد. استفاده از تریم مشکی و نقره ای در بخش سپر عقب و همچنین استفاده از دو خروجی اگزوز تزئینی در این قسمت چهره با ابهت را به این خودرو داده است.

در کل کی ام سی K7 به لحاظ ظاهری از چهره ای بروز بهره می برد و از این لحاظ می تواند نسبت به رقبا خود برتری داشته باشد.
مشخصات فنی KMC K7
قوای محرکه KMC K7 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) تامین می شود. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۶۱تا ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که JAC X7 با خروجی های بالاتر نیز در بازار های جهانی عرضه شده است.

KMC K7 از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و از سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب بهره می برد بنابراین می توان انتظار داشت که این خودرو سواری قابل قبولی داشته باشد. کی ام سی K7 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۶ لیتر گزارش داده شده است که عدد مناسبی برای این خودرو به حساب می آید.
برند | کی ام سی |
مدل | K7 |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سال تولید | ۱۴۰۰ |
حجم موتور | ۱۴۹۹ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژر TGDi |
قدرت | ۱۶۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۱ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر در ساعت |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۴۷۷۶ میلی متر |
عرض | ۱۹۰۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۷۶۰ میلی متر |
فاصله محوری | 2750 میلی متر |
وزن | 1735 کیلوگرم |
حجم باک | ۶۴ لیتر |
مصرف سوخت | ۸.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۳۵/60R18 |
برند نشان مادر | جک |
کشور سازنده | ایران - چین |
طراحی کابین و امکانات
طراحی داخل کابین KMC K7 طراحی بروز و مناسبی بوده و پا به پای رقیبان خود پیش می رود. در بخش رودری ها، از متریال پارچه ای نرم در قسمت های بالا و میانی رودری ها و از پلاستیک خشک در قسمت پایین رودری ها استفاده شده است. استفاده از این متریال در کنار استفاده از رنگ کرومی در بخش دستگیره ها، جلوه خوبی را در این قسمت ایجاد کرده است.

استفاده از رویه چرم مصنوعی در قسمت های بالا و میانی داشبورد توانسته احساس لوکس بودن را به بیننده و سرنشینان القا کند. از دیگر نکات مثبت طراحی در طراحی داخل کابین KMC K7 می توان به استفاده از پلاستیک طراح دار به همراه خطوط گرافیکی در بخش میانی داشبورد اشاره کرد که به زیبایی کابین این خودرو اضافه کرده است. سیستم صوتی این خودرو شامل ۱۰ بلندگو بوده و سیستم صوتی KMC K7 ساخت شرکت Infinity است که کیفیت بسیار خوبی دارند و تجربه لذت گوش دادن به موسیقی را برای سرنشینان فراهم می کند.

در وسط قسمت داشبورد صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا قابل مشاهده است که کیفیت مناسبی دارد و بسیاری از تنظیمات نظیر فعال یا غیر فعال سازی گرم کن و سرد کن صندلی ها از طریق این نمایشگر انجام می شود. در پایین این قسمت کلید های سیستم تهویه قرار گرفته که در این بخش نیز از کلید های لمسی بهره می برد. جلو آمپر کی ام سی K7 از نوع دیجیتالی است و از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در این بخش استفاده شده است که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید. از دیگر مزایا KMC K7، بهره مندی این خودرو از فرمان کمک برقی است که با توجه حالت رانندگی و میزان سرعت، میزان سفتی آن تغییر خواهد کرد.

طراحی غربیلک کی ام سی K7 به صورت T شکل بوده و فرمان این خودرو قابل تنظیم در ۴ جهت است که آپشن مناسبی و کاربردی به حساب می آید. در بخش کنسول وسط از پلاستیک پیانویی استفاده شده که احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند اما جای خالی شارژر وایرلس در این بخش تو ذوق می زند. دسته دنده این خودرو از نوع خلبانی است و بخش پایین این قسمت کلید های ترمز پارک برقی و اتو هلد تعبیه شده است.
صندلی های KMC K7 طراحی و ارگونومی مناسبی دارند و در مسافت های طولانی کمتر باعث خستگی سرنشینان می شود اما بهره مندی این خودرو از ماساژور صندلی جز آپشن های ویژه ای است که در این خودرو وجود دارد. از دیگر مزایا این خودرو، فضای بسیار مناسب ردیف عقب است که نسبت به برخی از رقبا فضا عقب بیشتری دارد. در کل داخل کابین KMC K7 بسیار مناسب طراحی شده و این خودرو امکانات مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | چهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
امکانات رفاهی | سقف پانوراما - سنسور نور - فناوری LED چراغ ها - فرمان کمکی برقی - تریم داخلی چرم - سیستم صوتی حرفه ای - درِ صندوق عقب برقی - تهویه اتوماتیک دوکاناله - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - صندلی برقی شاگرد - صندلی برقی راننده با حافظه و ماساژور - رینگ آلومینیومی - سقف پانورامای برقی - ترمز پار برقی - اتوهلد - آینه حساس به نور داخل کابین - جلو آمپر دیجیتال - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - دسته دنده الکتریکی - کروز کنترل - نمایشگر لمسی - دوربین ۳۶۰ درجه - پاکسازی هوای کابین |
مزایا و معایب
مزایا | کیفیت متریال قابل قبول - سیستم صوتی با کیفیت - سواری نرم - شتاب خوب |
معایب | نبود تیپ فول آپشن این خودرو در بازار ایران - عرضه محدود K7 نسبت به سایر محصولات کرمان موتور - جعبه دنده دو کلاچه نه چندان ایده آل |
رقبای KMC K7
KMC K7 در بازار ایران دارای رقبا قدری است که انتخاب را از میان این خودرو ها سخت می کند اما چهره بروز تر این خودرو می تواند برگ برنده این خودرو در مقابل رقبا خود باشد. از جمله رقبا این خودرو می توانیم به دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم، KMC A5 یا همان SWM G01، تیگو ۷ پرو، FMC T5 و لاماری ایما اشاره کنیم.
آلبوم تصاویر


















سوالات متداول
KMC K7 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۶۱تا ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل کند.
از جمله امکانات KMC K7 می توانیم به؛ ۴ کیسه هوا (سرنشینان جلو و جانبی)، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه پایش فشار باد تایر ها، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، آنتن کوسه ای، سنسور نور، گرم کن و سرد کن صندلی های ردیف جلو، چراغ روشنایی روز، فناوری LED چراغ ها، سیستم صوتی ساخت شرکت Infinity، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، حالت های مختلف رانندگی، ماساژور صندلی راننده و… اشاره کنیم.
از جمله رقبا این خودرو می توانیم به دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم، KMC A5 یا همان SWM G01، تیگو ۷ پرو، FMC T5 و لاماری ایما اشاره کنیم.
قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۸/۲۰) | بدون قیمت تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۸/۲۰) | ۱,۶۰۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
با تشکر از آخرین خودرویی های عزیز، ببخشید مگه این خودرو هنوز در حال تولید هست!!؟
سلام خیر
ممنونم از پاسخگویی شما