موضوعات داغ روز:

دیگنیتی پرایم ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

دیگنیتی پرایم کراس اوور متوسط بهمن موتور است که در سال 1399 معرفی شد و تا به حالا در بازار کشور حضور دارد.

حجم موتور 1498 سی سی
قدرت 148 اسب بخار
گشتاور 220 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 30 خرداد 1403 ساعت 09:57
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

دیگنیتی پرایم کراس اوور متوسط بهمن موتور است که در سال ۱۳۹۹ معرفی شد و تا به حالا در بازار کشور حضور دارد.

درباره دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرایم یکی از محصولات گروه بهمن است که چند سالی می شود که در کشور ما عرضه می شود و به خاطر طراحی خاص و منحصر به فرد خود توانسته در بازار ایران طرفداران بسیاری پیدا کند. دیگنیتی پرایم در حقیقت همانند H30 کراس، لاماری و… یکی از محصولات گروه دانگ فنگ است و این خودرو در واقع یک کراس اوور سایز متوسط با نام IX5 بوده که گروه دانگ فنگ برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی کرد. نکته قابل توجه در مورد این خودرو این است که این خودرو در دو نسخه پرایم و پرستیژ در بازار ایران عرضه می شود و می توان گفت که نسخه دیگنیتی پرایم، نسخه پایه این خودرو است و نسخه پرستیژ، نسخه فول آپشن به حساب می آید. در ادامه بیشتر به بررسی دیگنیتی پرایم خواهیم پرداخت.

نمای رو به رو دیگنیتی پرایم

طراحی بدنه

مسلما دیزاین و الگو های طراحی دیگنیتی Prime با توجه به سال ساخت و زمان عرضه، چندان بروز نیست اما می توان طراحی این خودرو را اسپرت به حساب آورد. در نمای جلو این خودرو می توان چهره ای جوان پسند را از این خودرو مشاهده کرد. وجود خطوط شکسته و گوشه های تیز در طراحی چراغ های جلو این خودرو جلوه اسپرتی را به این خودرو داده و فرمان طراحی جلو پنجره بزرگ این خودرو تاثیر به سزایی در دیزاین و نمای طراحی نمای جلوی این خودرو داده است.

طراحی دیگنیتی پرایم

در نمای جانبی این خودرو شاهد فرم طراحی خاص و منحصر به فردی هستیم که در کمتر کراس اوور مونتاژی دیده می شود و آن فرم طراحی کوپه این خودرو است که بخش عقب این خودرو به این صورت طراحی شده و باعث شده است تا سقف دیگنیتی پرایم شیب قابل توجهی داشته باشد. در کنار این موارد، نباید از کنار فرم طراحی رینگ های این خودرو با تریم مشکی به راحتی گذشت چرا که طراحی این بخش را اسپرت تر کرده است.

نمای پشت دیگنیتی پرایم

نمای عقب این خودرو از دو چراغ به هم پیوسته بهره می برد که به صورت کامل بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته اند. نکته دیگری که در بخش سپر عقب دیگنیتی پرایم دیده می شود استفاده از دو خروجی اگزوز فیک بر روی سپر عقب که این انتظار را به وجود می آورد که این خودرو موتور قدرتمندی دارد که متاسفانه این گونه نیست. در کل می توان نتیجه گرفت که با اینکه این خودرو همانند رقبایش چهره آنچنان بروزی ندارد اما چهره بسیار خوبی را به نمایش می گذارد و طراحی کوپه این خودرو باعث ایجاد وجه تمایز با رقبایش شده است.

مشخصات فنی دیگنیتی پرایم

قوای محرکه دیگنیتی پرایم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با کد موتور SFG15T تامین می شود. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید و از طریق جعبه دنده شش سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند. جالب است بدانید که این پیشرانه جز پیشرانه مطرح گروه دانگ فنگ بوده و در بسیاری از محصولات این شرکت از این پیشرانه استفاده شده است.

برندبهمن
مدلدیگنیتی پرایم
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۳۹۹
حجم موتور۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر
قدرت۱۴۸ اسب بخار
گشتاور۲۲۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکسCVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۶۸۵ میلی متر
عرض۱۸۶۵ میلی متر
ارتفاع۱۶۴۵ میلی متر
فاصله محوری۲۷۹۰ میلی متر
وزن۱۵۷۰ کیلوگرم
حجم باک۵۸ لیتر
مصرف سوخت۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۳۵/50R18
شرکت عرضه کنندهبهمن موتور
برند نشان مادردانگ فنگ
کشور سازندهایران - چین
مشخصات فنی دیگنیتی پرایم

نسخه پرایم از دیگنیتی از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و از سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب بهره می برد بنابراین می توان انتظار داشت که این خودرو سواری قابل قبولی داشته باشد. دیگنیتی Prime دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۵ لیتر گزارش داده شده است که عدد مناسبی برای این خودرو به حساب می آید.

طراحی داخل کابین و امکانات

با ورود به داخل کابین دیگنیتی پرایم، شاهد یک طراحی و دیزاین لوکس و نسبتا به روز هستیم که طراحی آن می تواند احساس خوبی را به سرنشینان منتقل کند. طراحی خوب این قسمت بیشتر از هرچیزی مدیون استفاده از تریم رنگی و همچنین استفاده از روکش چرمی در نقاط مختلف رودری ها و داشبورد این خودرو است. از دیگر اِلمان های لوکسی که در این طراحی کابین این خودرو دیده می شود استفاده از طرح پیانویی است که در روی قسمت هایی از داشبورد و کنسول وسط دیده می شود.

کابین دیگنیتی پرایم

نکته ی دیگری که باعث ایجاد چهره ای نسبتا به روز در این خودرو شده است، بهره مندی از نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی و همچنین پنل تهویه لمسی است که در زیر نمایشگر سیستم مالتی مدیا قرار گرفته که جلوه خوبی را به داخل کابین دیگنیتی Prime داده است. مسئله ای دیگری که باید در کابین این دیگنیتی پرایم به آن توجه داشت این است که با اینکه بخش عقب این خودرو به صورت کوپه طراحی شده اما به دلیل داشتن ارتفاع مناسب در بخش و همچنین فاصله محوری ۲۷۹۰ میلی متری شاهد فضای کوچکی نیستیم که این موضوع از مزایای طراحی داخل کابین دیگنیتی پرایم به حساب می آید.

دنده دیگنیتی پرایم

بخش امکانات در دیگنیتی پرایم را شاید بتوان بزرگ ترین نقطه ضعف این خودرو در برابر رقبا به حساب آورد چرا که آپشن ها و امکانات بیشتری را می توان در رقبای این خودرو پیدا کرد. از جمله امکاناتی در دیگنیتی پرایم مشاهده کرد می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم پارچه ای، رینگ های آلومینیومی، ورود و خروج بدون کلید، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، سیستم صوتی حرفه ای، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، چراغ خوش آمد گویی، فرمان کمکی برقی، فرمان دی کات، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، در صندوق عقب برقی، گرم کن صندلی های ردیف جلو، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، خروجی ۱۲ ولت، سقف پانوراما، شیشه دودی بخش عقب، تنظیم برقی آینه های جانبی و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیچهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیسقف پانورامای برقی - درِ صندوق عقب برقی - تهویه اتوماتیک - گرمکن صندلی های جلو - صندلی های برقی جلو - کروز کنترل - محدودکننده سرعت - فرمان کمکی برقی - رینگ آلومینیومی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تنظیم حالت رانندگی - نمایشگر لمسی - دوربین ۳۶۰ درجه - سنسور پارک جلو و عقب - فناوری LED چراغ ها - سنسور نور - تریم داخلی چرم - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - استارت دکمه ای

مزایا و معایب

مزایاطراحی جذاب - کیفیت ساخت و مونتاژ قابل قبول - بازار فروش مناسب - خدمات پس از فروش مناسب
معایبتوان حرکتی نه چندان ایده آل - کمبود امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به رقبا

رقبای دیگنیتی پرایم

همان طور که گفته شد دیگنیتی پرایم بر خلاف رقبای خود امکانات آنچنان زیادی ندارد و این موضوع می تواند نقطه ضعف این خودرو باشد اما از آن طرف طراحی داخل کابین دیگنیتی پرایم و همچنین استفاده از متریال با کیفیت در کنار پشتیبانی گروه بهمن نکاتی است که می تواند در انتخاب این خودرو تاثیر مثبت داشته باشد. از جمله رقبای این خودرو می توان به؛ تیگو ۷ پرو، KMC A5، KMC K7، فیدلیتی پرایم، هایما S7 و… اشاره کرد.

قیمت دیگنیتی پرایم

سفید داخل مارون

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۱,۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۱,۶۱۵,۰۹۳,۰۰۰ تومان

سفید داخل مشکی

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۱,۶۱۵,۰۹۳,۰۰۰ تومان

مشکی داخل مارون

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۱,۶۱۵,۰۹۳,۰۰۰ تومان

مشکی داخل مشکی

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۱,۹۷۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۱,۶۱۵,۰۹۳,۰۰۰ تومان

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

دیگنیتی پرایم چه مشخصاتی دارد؟

قوای محرکه دیگنیتی پرایم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) با کد موتور SFG15T تامین می شود. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید و از طریق جعبه دنده شش سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

دیگنیتی پرایم چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات دیگنیتی پرایم می توانیم به ؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم پارچه ای، رینگ های آلومینیومی، ورود و خروج بدون کلید، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، سیستم صوتی حرفه ای، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، چراغ خوش آمد گویی، فرمان کمکی برقی، فرمان دی کات، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، در صندوق عقب برقی، گرم کن صندلی های ردیف جلو، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، خروجی ۱۲ ولت، سقف پانوراما، شیشه دودی بخش عقب، تنظیم برقی آینه های جانبی و… اشاره کنیم.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.