%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

سفیر R7 جدیدترین محصول مونتاژی ایران خودرو است که پس از روی کار آمدن بخش خصوصی در این شرکت، به سبد محصولات IKCO اضافه شد.

حجم موتور 1989 سی سی / 1498 سی سی
قدرت 252 اسب بخار / 292 اسب بخار
گشتاور 380 نیوتن متر / 340 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل / دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 17 شهریور 1404 ساعت 19:49
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

سفیر R7 نمونه ریبج شده از همان هونگچی HS3 است که در دو نسخه و بصورت مونتاژی توسط ایران خودرو عرضه می شود.

درباره سفیر R7

پس از روی کار آمدن بخش خصوصی در ایران خودرو، بحث ورود محصولات جدید و با کیفیت تر برای مونتاژ مطرح شد و دو خودروی شوال ۲ و سفیر R7 از دو نشان هاوال و هونگچی برای مونتاژ اعلام گردید. هونگچی را از قبل و با ورود دو محصول وارداتی E-QM5 و H5 می شناسیم. هونگچی قدیمی ترین خودروساز چین در بحث تولید خودروهای سواری به حساب می آید و به نوعی نماد خودروسازی در سرزمین اژدها است. خودروهای تشریفات سیاسی دولت چین همگی از این نشان هستند و از لحاظ کیفیت، سطح بالاتری را نسبت به دیگر خودروهای چینی ارائه می دهند. سفیر R7 در واقع نسخه ریبج شده از هونگچی HS3 است که یک کراس اوور ساب کامپکت در سبد محصولات هونگچی به حساب می آید. خودرویی که نخستین بار در سال ۲۰۲۳ و در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد و در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید به بازار می آید.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

سفیر R7 ایران خودرو یا همان هونگچی HS3 را می توان لوکس ترین و با کیفیت ترین کراس اوور متوسط و مونتاژی بازار ایران دانست. این خودرو از نظر سطح کیفیت و استانداردهای تولید در جایگاه بالایی قرار دارد. هونگچی هم به عنوان لوکس ترین نشان تجاری FAW شناخته می شود و در چند سال گذشته توانسته تا سهم بازار خوبی را در کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس به دست آورد.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه SAFIR R7

طراحی در این کراس اوور با آنچه در مونتاژی های قبلی ایران خودرو دیده بودیم بسیار متفاوت است و المان های طراحی به خوبی حس لوکس بودن را القا می کنند. در جلو خط طراحی نزدیک با هونگچی E-QM5 را می بینیم که چراغ های روشنایی روز با الگوی C کشیده و با گرافیک کریستالی طراحی شده اند. چراغ های اصلی پایین تر هستند و فناوری LED چراغ ها را در هر دو قسمت و همچنین عقب خودرو می بینیم. به رسم تمام خودروهای هونگچی، در سفیر R7 هم یک خط سرخ رنگ در وسط کاپوت دیده می شود که امضای طراحی های هونگچی است و نمادی از پرچم سرخ چین به حساب می آید. جلوپنجره به المان های عمودی و کرومی مزین شده و ضمن داشتن ابعاد بزرگ، هماهنگی خوبی با المان های مشکی رنگ و نقره ای رنگ در سپر دارد.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در نمای کناری باز هم نوار قرمز رنگی را می بینیم که روی گلگیر و در قرار دارد و باز هم نمادی از پرچم سرخ چین است. در قسمت پایینی درهای سفیر آر۷، یک خط کشیده نقره ای رنگ می بینیم که با باقی المان های نقره ای در بدنه هماهنگ است و ترکیب آن با رینگ های تراش خودرو آلومینیومی نمای جذابی را برای این خودرو رقم زده است. برجستگی های روی گلگیرهای عقب و جلو با عث شده تا سفیر R7 پهن تر و قوی تر به نظر برسد و شیب کمی در سقف رو به عقب می بینیم که باعث شده تا این کراس اوور کمی اسپرت شده باشد.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در نمای عقبی SAFIR R7 هماهنگی خوبی را با طراحی کلی خودرو می بینیم. چراغ های فول LED به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند و الگوی جالب و پیچیده ای را در دو سمت چراغ عقب می بینیم که مشابه آن را در خودرویی ندیده بودیم. اسپویلر در امتداد سقف تا عقب کشیده شده و اندازه نسبتا بزرگی دارد که احتمالا این طراحی به دلیل المان های آیرودینامیک و پایداری بدنه انجام گرفته است. در قسمت زیر سپر دیفیوزر مشکی رنگ را داریم که حاشیه آن را قطعات نقره ای رنگ تشکیل داده تا ترکیب رنگی نقره ای مشکی را در عقب خودرو هم داشته باشیم. در مجموع طراحی سفیر R7 متفاوت و مدرن است و می توان گفت که این کراس اوور شبیه به کراس اوورهای دیگر بازار نیست و چیز جدیدی در چهره دارد که البته ممکن است یک سلیقه محافظه کار آن را نپسندد.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی سفیر R7

سفیر آر۷ ایران خودرو در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید به بازار می آید و در هر دو نسخه خروجی قابل قبولی می بینیم. در نسخه بنزینی از SAFIR R7 یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (TGDI) را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم تمام چرخ محرک یا AWD را در این خودرو داریم. با این مشخصات مصرف سوخت ترکیبی سفیر R7 بنزینی به حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را در این کراس اوور تجربه می کنیم.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در نسخه پلاگین هیبرید یا PHEV یک پیشرانه برقی به همراه پیشرانه بنزینی قوای محرکه را تشکیل می دهند. موتور بنزینی توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر را دارد و پیشرانه برقی خروجی های ۲۲۳ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. سیستم پلاگین هیبرید این کراس اوور به صورت ترکیبی حداکثر قدرت ۲۹۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را تولید می کند و نیرو از طریق جعبه دنده DHT (مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلو می رسد. با این اعداد، شتابگیری صفر تا صد این خودرو ۷.۶ ثانیه زمان می برد و نهایت سرعت روی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نکته مهم اما مصرف سوخت پایین ایران خودرو سفیر R7 هیبرید در هر صد کیلومتر است که به عدد ۵.۵ لیتر (بر اساس چرخه WLTC) محدود می شود که عدد بسیار قابل قبولی است.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی
برندایران خودرو
مدلسفیر R7
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور۱۹۸۹ سی سی / ۱۴۹۸ سی سی
ظرفیت باتری--- / ۱۸.۴ کیلووات ساعت
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر TGDi / توربو شارژر پلاگین هایبرید
قدرت۲۵۲ اسب بخار / ۲۹۲ اسب بخار
گشتاور۳۸۰ نیوتن متر / ۳۴۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۷.۲ ثانیه / ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت۲۱۰ کیلومتر بر ساعت / ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک AT / اتوماتیک E-CVT
انتقال قدرتدو دیفرانسیل / دیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۶۵۵ میلی متر
عرض۱۹۰۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۶۸ میلی متر
فاصله محوری۲۷۷۰ میلی متر
وزن۱۷۹۰ کیلوگرم / ۱۹۲۰ کیلوگرم
حجم باک۶۴ لیتر / ۵۵ لیتر
مصرف سوخت۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر / ۳.۶ تا ۵.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
پیمایش در حالت برقی--- / ۱۲۰ کیلومتر در چرخه CLTC
ابعاد رینگ و لاستیک۲۳۵/55R19 - 235/50R20
شرکت عرضه کنندهایران خودرو
برند نشان مادرهونگچی
کشور سازندهچین - ایران

در هر دو نسخه سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون است و سیستم تعلیق چند اتصالی یا مولتی لینک را برای محور عقب داریم که ترکیب این سیستم ها با وزن خودرو و همچنین فاصله محوری باعث می شود تا سواری نسبتا نرمی را در کراس اوور سفیر آر۷ داشته باشیم. در نسخه پلاگین هیبریدی پک باتری با ظرفیت ۱۸.۴ کیلووات ساعت را داریم که توسط CATL تامین می شود و با شارژ کامل آن می توان مسافت ۱۱۷ کیلومتر را (بر اساس چرخه CLTC) پیمود. شارژ این پک باتری با شارژر معمولی AC حدود ۲ ساعت و نیم زمان می برد اما با شارژر سریع DC می توان آن را در حدود ۲۰ دقیقه شارژ کرد.

کابین و امکانات سفیر آر۷ ایران خودرو

در داخل کابین طراحی متفاوتی را مانند بدنه می بینیم و البته به سبک دیگر خودروهای هونگچی، کیفیت متریال هم سطح قابل قبولی دارد. در وسط یک صفحه نمایش عمودی یا به اصطلاح تسلایی را داریم که شبیه به همان چیزی است که در هونگچی H5 دیده می شد و تنظیمات های مختلف سیستم صوتی و تهویه را در دسترس راننده و سرنشین جلو قرار می دهد. کلاستر بصورت جداگانه و به صورت دیجیتال طراحی شده و رزولوشن بالایی را در تصویر آن می بینیم. دریچه های تهویه عمودی طراحی شده اند و ترکیب رنگی مشکی-نقره ای را در تمام المان های کابین می بینیم.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

فرمان بصورت D کات طراحی شده و دکمه های کنترلر سیستم صوتی و مالتی مدیا را روی آن دیده می شود. تنظیمات مربوط به کروز کنترل تطبیقی به سبک خودروهای FAW در سمت چپ و پایین فرمان از طریق یک دسته جداگانه انجام می شود و خبری از دکمه های روی فرمان برای تنظیم سرعت نیست. نور پردازی روی داشبورد و روی درها کار شده که تنظیمات رنگ آن قابل انجام است وبه سبک باقی خودروهای هونگچی، خط مخصوص سرخ رنگ را روی کنسول وسط می بینیم.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در قسمت وسط دسته دنده الکتریکی را داریم و در کنار آن دو کاپ هولدر قرار دارد و تنظیمات مربوط به ترمز پارک برقی، تنظیم حالت رانندگی و دوربین ۳۶۰ درجه هم در پشت دسته دنده قرار گرفته است. در این قسمت قطعه ای با تم رنگی مشکی پیانویی داریم که پترن یا الگوی مشبکی در آن به کار رفته است. در بخش عقب دریچه مستقل تهویه برای ردیف دوم را داریم که البته پنلی برای تنظیم ندارد و صرفا تنظیمات ردیف جلو در آن اعمال می شود و زیر آن دو خروجی USB معمولی و تایپ C را برای شارژ موبایل می بینیم. سقف پانورامیک تا بالای سر سرنشینان عقب کشیده شده و عرض خوبی دارد و نورپردازی روی درهای عقب هم ادامه پیدا کرده است.

سفیر R7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در کابین کراس اوور سفیر R7 امکاناتی چون؛ اتوهولد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی(HDC/HSA)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری خودکار، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش باد تایر ها، کمکی حرکت بین خطوط، کمکی جابجایی بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، هشدار برخود عقب، سیستم تشخیص نقطه کور، اخطار برخود بازشدن درب، هشدار ترافیکی دنده عقب، تابلو خوان، پایش هوشیاری راننده، کروز کنترل تطبیقی، سانروف پانورامیک، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدونه کلید، سیستم تهویه دو کاناله، پاور ویندوز و انتی ترپ، مالتی مدیا ۱۲.۶ اینچی و ۱۰ عدد بلندگو(۸ در نسخه بنزینی)، صندلی با روکش چرمی، صندلی ۸ جهته برقی رانند و ۴ جهته برقی سرنشین جلو با ماساژور و حافظه صندلی(ماساژور سرنشین فقط در نسخه بنزینی)، سرد کن و گرم کن صندلی، فرمان قابل تنظیم در ۴ جهت، آینه های جانبی تاشو، سنسور نور و باران، نوربالا اتوماتیک، شارژر وایرلس، کیت پنچرگیری در نسخه هیبرید و… دیده می شوند.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - رادار نقطه کور - رادار خط خوان - ترمز اضطراری اتوماتیک - اخطار برخورد از جلو
امکانات رفاهیسقف پانورامای برقی - درِ صندوق عقب برقی - استارت دکمه ای - کروز کنترل تطبیقی - دستیار رانندگی بین خطوط - تهویه اتوماتیک دو کاناله - پاکسازی هوای کابین - دوربین ۳۶۰ درجه - فناوری LED چراغ ها - سنسور پارک جلو و عقب - صندلی های برقی جلو - حافظه صندلی راننده - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - ماساژور صندلی راننده - ماساژور صندلی شاگرد (در نسخه بنزینی) - نمایشگر لمسی - ۱۰ بلندگو (در نسخه بنزینی) - ۸ بلندگو (در نسخه پلاگین هایبرید) - رادار تابلوخوان - تریم داخلی چرم - شارژر بیسیم تلفن همراه - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تنظیم حالت رانندگی - شارژر AC (در نسخه پلاگین هایبرید)

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت بالا - توان حرکتی مناسب - ایمنی خوب - کابین راحت
معایبنبود قابلیت دو دیفرانسیل در نسخه پلاگین هایبرید - نبود برخی ویژگی های رفاهی و ایمنی کامل تر

رقبای سفیر R7

با ورود خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید به بازار، حالا تنوع زیادی از خودروهای اینچنینی را در بازار می بینیم که وارداتی و یا مونتاژی هستند. البته باید به این موضوع توجه داشت که سفیر آر۷ اولین پلاگین هیبرید هونگچی در بازار ایران به حساب می آید که می تواند عملکرد بهتری را نسبت به بسیاری از خودروهای این رده ارائه دهد. اگر کلاس کراس اوور و رده پلاگین هیبرید را در نظر بگیریم، باید گفت SAFIR R7 رقیب مستقیم خودروهایی نظیر فونیکس تیگو ۷ e پلاس، بی وای دی سانگ پلاس، ونوسیا وی آنلاین DDi، نبکا هیبرید پلاس و رووی eRX5 به حساب می آید. اما در نسخه بنزینی و با توجه به AWD بودن و حجم موتور دو لیتر، رقبای مستقیم این خودرو اکستریم TX، اکستریم RX و لوکانو L8 خواهند بود. البته باید دید قیمت گذاری برای این دو نسخه از سفیر چگونه انجام می شود و این خودرو در نهایت از نظر قیمتی رقیب چه خودروهایی خواهد شد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

سفیر R7 چه مشخصاتی دارد؟

سفیر آر۷ در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید به بازار می آید. در نسخه بنزینی از SAFIR R7 یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ داریم که ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AWD است. سیستم پلاگین هیبرید این کراس اوور به صورت ترکیبی حداکثر قدرت ۲۹۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را تولید می کند و نیرو از طریق جعبه دنده DHT (مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلو می رسد.

سفیر R7 چه امکاناتی دارد؟

در کابین کراس اوور سفیر R7 امکاناتی چون؛ اتوهولد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی(HDC/HSA)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری خودکار، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش باد تایر ها، کمکی حرکت بین خطوط، کمکی جابجایی بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، هشدار برخود عقب، سیستم تشخیص نقطه کور، اخطار برخود بازشدن درب، هشدار ترافیکی دنده عقب، تابلو خوان، پایش هوشیاری راننده، کروز کنترل تطبیقی، سانروف پانورامیک، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدونه کلید، سیستم تهویه دو کاناله، پاور ویندوز و انتی ترپ، مالتی مدیا ۱۲.۶ اینچی و ۱۰ عدد بلندگو(۸ در نسخه بنزینی)، صندلی با روکش چرمی، صندلی ۸ جهته برقی رانند و ۴ جهته برقی سرنشین جلو با ماساژور و حافظه صندلی(ماساژور سرنشین فقط در نسخه بنزینی)، سرد کن و گرم کن صندلی، فرمان قابل تنظیم در ۴ جهت، آینه های جانبی تاشو، سنسور نور و باران، نوربالا اتوماتیک، شارژر وایرلس، کیت پنچرگیری در نسخه هیبرید و… دیده می شوند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    بنظرم سگش می ارزه به اکستریم TXL ، لوکانو L8 و تیگو ۸ پرومکس .
    هونگچی بر خلاف چری ، برند درجه یک چینیه و بر خلاف خیلی از چینی ها اصالت داره.
    از نظر کیفیتی واقعا ماشین خوبیه.
    علاوه بر این گیربکس AT ساخت آیسین رو داره.
    و موتورش بنزینی اش رو هم خود فاو که مالک هونگچی هست طراحی و تولید کرده .
    گیربکس DHT و موتور برقی اش رو هم همین طور که البته باتری اش رو ، CATL ، غول باتری ساز چینی تولیدش کرده.
    از نظر آپشنی واقعا بی نظیره.
    ماساژور ، گرمکن و سردکن ، تابلوخوان. ، رانندگی خودران ، دوربین ۳۶۰ درجه داره و دو دیفرانسیل و AT هم هست.
    خدمات ایران خودرو رو هم داره‌.
    بنظرم خیلی ماشین خوبیه.

    ۱۲
    ۱
  2. karam گفت:

    ماشین خوبیه اما همه چیز بستگی به قیمت داره

    ۷
    ۰
  3. رضا گفت:

    کلاً محصولاتی که از برند هونگچی، هاوال، byd و چانگان باشن لااقل ارزش فکر کردن دارن

    ۰
    ۰
  4. سعید گفت:

    باید قیمتش از رقبا کمتر باشه و گرنه دیگه سلیقه و خدمات پس از فروش در قیمت بالا مهمه

    ۲
    ۰
  5. پویان ایران نژاد گفت:

    نمونه بنزینی

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X