قیمت خودرو ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
|---|---|---|---|---|
| آریسان ۲ | (%۲.۴۵)۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۴۵)۱۹,۰۰۰,۰۰۰ | |
| پژو ۲۰۷ اتوماتیک | (%۲.۲۸)۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۹۰,۵۰۰,۰۰۰ | (%۲.۲۸)۳۱,۰۰۰,۰۰۰ | |
| پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما | (%۰.۳۵)۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۳۵)۵,۰۰۰,۰۰۰ | |
| پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما | (%۱.۷۸)۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۳۶,۳۶۳,۰۰۰ | (%۱.۷۸)۲۱,۰۰۰,۰۰۰ | |
| پژو ۲۰۷ دنده ای - فرمان هیدرولیک | (%۱.۶۴)۱,۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۷۲,۸۹۷,۰۰۰ | (%۱.۶۴)۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | |
| پژو ۲۰۷ موتور TU3 | (%۲.۶۳)۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۹۷,۴۰۰,۰۰۰ | (%۲.۶۳)۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | |
| پژو پارس | بدون قیمت | ۴۴۵,۷۴۲,۳۰۰ | ۰ | |
| پژو پارس TU5 | بدون قیمت | ۴۸۰,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| پژو پارس سفارسی ELX | بدون قیمت | ۵۲۴,۱۵۸,۰۰۰ | ۰ | |
| تارا اتوماتیک - V4 | (%۲.۷۷)۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۶۶,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۷۷)۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| تارا دنده ای - V1 پلاس | (%۳.۱۹)۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۶۶,۰۰۰,۰۰۰ | (%۳.۱۹)۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | |
| دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال | (%۲.۰۸)۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۸۶,۴۴۰,۰۰۰ | (%۲.۰۸)۳۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| دنا پلاس جوانان | بدون قیمت | ۵۹۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| دنا پلاس دنده ای - ۶ سرعته | (%۳.۹۴)۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۷۹,۲۸۰,۰۰۰ | (%۳.۹۴)۴۹,۰۰۰,۰۰۰ | |
| رانا پلاس | ۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۰۳,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ری را | (%۱.۵۹)۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۱,۵۰۰,۰۰۰ | (%۱.۵۹)۳۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| سورن پلاس | بدون قیمت | ۶۴۴,۳۷۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سورن پلاس - XU7P | (%۴.۵۶)۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | (%۴.۵۶)۴۲,۰۰۰,۰۰۰ | |
| سورن پلاس دوگانه سوز | (%۱.۷۱)۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۸۴,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۷۱)۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فوتون تونلند G7 | (%۲.۶۱)۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۶۱)۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| لونا برقی | بدون قیمت | ۱,۲۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| هایما 7X | (%۰.۷۹)۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۷۱,۱۰۰,۰۰۰ | (%۰.۷۹)۲۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| هایما ۸S | (%۳.۱۳)۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۳.۱۳)۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| هایما S5 | بدون قیمت | بدون قیمت | ۰ | |
| هایما S5 پرو | (%۲.۵۶)۲,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۶۲,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۵۶)۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| هایما S7 | بدون قیمت | ۱,۱۹۰,۶۶۴,۰۰۰ | ۰ | |
| هایما S7 پرو | (%۱.۷۴)۲,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۷۸,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۷۴)۴۴,۹۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| 421P | بدون قیمت | ۱,۹۴۴,۹۲۵,۰۰۰ | ۰ | |
| 441P | بدون قیمت | ۲,۱۰۶,۹۱۳,۰۰۰ | ۰ | |
| اطلس G | (%۲.۴۳)۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۸۰,۳۰۹,۰۰۰ | (%۲.۴۳)۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| اطلس GL | (%۱.۶۷)۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | بدون قیمت | (%۱.۶۷)۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | |
| اطلس پلاس اتوماتیک | (%۱.۴۴)۱,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۶۸,۸۵۴,۰۰۰ | (%۱.۴۴)۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | |
| سایپا ۱۵۱ | (%۱.۳)۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۰۸,۹۳۵,۰۰۰ | (%۱.۳)۷,۰۰۰,۰۰۰ | |
| سایپا ۱۵۱ - ارتقا یافته | بدون قیمت | ۴۶۶,۶۵۳,۰۰۰ | ۰ | |
| سایپا ۱۵۱ - لاینر | (%۰.۹۲)۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۱۴,۴۳۲,۰۰۰ | (%۰.۹۲)۵,۰۰۰,۰۰۰ | |
| ساینا GX | بدون قیمت | ۴۶۷,۹۰۳,۰۰۰ | ۰ | |
| ساینا S | (%۲.۶۳)۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰۴,۱۰۱,۰۰۰ | (%۲.۶۳)۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | |
| ساینا S اتوماتیک | (%۱.۳۴)۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۷۱,۳۴۷,۰۰۰ | (%۱.۳۴)۱۲,۰۰۰,۰۰۰ | |
| ساینا S دوگانه سوز | (%۲.۶)۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۰۹,۷۰۹,۰۰۰ | (%۲.۶)۲۱,۰۰۰,۰۰۰ | |
| سهند E - اتوماتیک | (%۲)۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۲۳,۶۰۰,۰۰۰ | (%۲)۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| سهند G | بدون قیمت | ۵۲۴,۳۵۵,۰۰۰ | ۰ | |
| سهند S | (%۴)۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۴۲,۳۵۲,۰۰۰ | (%۴)۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| شاهین اتوماتیک | (%۰.۷)۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۸۳,۲۲۶,۰۰۰ | (%۰.۷)۹,۰۰۰,۰۰۰ | |
| شاهین اتوماتیک پلاس | (%۲.۱۲)۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۲۲,۸۵۴,۰۰۰ | (%۲.۱۲)۳۳,۱۰۰,۰۰۰ | |
| شاهین ESP - G | بدون قیمت | ۶۷۱,۷۴۹,۰۰۰ | ۰ | |
| شاهین GL | (%۲.۱۵)۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۹۱,۸۲۷,۰۰۰ | (%۲.۱۵)۲۳,۰۰۰,۰۰۰ | |
| کوییک اتوماتیک | بدون قیمت | ۵۴۰,۹۵۸,۰۰۰ | ۰ | |
| کوییک GXL | (%۱.۴۴)۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۸۷,۴۲۸,۰۰۰ | (%۱.۴۴)۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| کوییک GXR-L | (%۱.۸۳)۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۳۶,۱۳۵,۰۰۰ | (%۱.۸۳)۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | |
| کوییک R تیپ S | (%۲.۰۶)۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۹۸,۹۷۹,۰۰۰ | (%۲.۰۶)۱۴,۰۰۰,۰۰۰ | |
| کوییک S | (%۱.۰۲)۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۶۵,۹۰۹,۰۰۰ | (%۱.۰۲)۷,۰۰۰,۰۰۰ | |
| وانت زامیاد | (%۱.۲۵)۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۸۹,۲۴۷,۰۰۰ | (%۱.۲۵)۱۲,۰۰۰,۰۰۰ | |
| وانت زامیاد گازسوز | (%۱.۶۸)۹۶۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۴۱,۱۲۲,۰۰۰ | (%۱.۶۸)۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| اکستریم LX | (%۰.۵۶)۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۴۲,۴۰۰,۰۰۰ | (%۰.۵۶)۱۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| اکستریم TXL | (%۱.۲۴)۴,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۵۹,۶۰۰,۰۰۰ | (%۱.۲۴)۶۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| اکستریم VX | (%۱.۰۸)۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۶۴,۸۰۰,۰۰۰ | (%۱.۰۸)۷۰,۲۰۰,۰۰۰ | |
| ام وی ام آریزو ۵ اسپرت (FL) | ۲,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ام وی ام X22 پرو دنده ای | (%۰.۲۲)۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۲,۴۰۰,۰۰۰ | (%۰.۲۲)۳,۰۰۰,۰۰۰ | |
| ام وی ام X33 کراس اتوماتیک | (%۰.۸۸)۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۷۰,۹۰۰,۰۰۰ | (%۰.۸۸)۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | |
| ام وی ام X33 کراس دنده ای | بدون قیمت | ۱,۰۶۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ام وی ام X55 پرو | (%۲.۵)۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۸۶,۵۰۰,۰۰۰ | (%۲.۵)۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس آریزو ۶ GT | (%۱.۴۲)۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۷۵,۴۰۰,۰۰۰ | (%۱.۴۲)۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس آریزو ۶ پرو | (%۱.۸۹)۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۲۸,۹۰۰,۰۰۰ | (%۱.۸۹)۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس آریزو ۸ | (%۱.۹۲)۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۵۵,۶۰۰,۰۰۰ | (%۱.۹۲)۷۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس FX برقی | بدون قیمت | ۲,۹۵۰,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فونیکس FX پرمیوم | (%۳)۳,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۷۲,۷۰۰,۰۰۰ | (%۳)۹۵,۱۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس FX پرمیوم - دو دیفرانسیل | بدون قیمت | ۲,۹۵۰,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس | (%۲.۳۴)۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۵۳,۳۰۰,۰۰۰ | (%۲.۳۴)۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس تیگو ۷ پرو پرمیوم | (%۱.۹۳)۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۹۳)۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس تیگو ۷ پرومکس | بدون قیمت | ۲,۵۸۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فونیکس تیگو ۷ پرومکس - دو دیفرانسیل | (%۱.۸۶)۳,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۵۴,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۸۶)۶۴,۹۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس | (%۰.۷۱)۴,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۷۳,۳۰۰,۰۰۰ | (%۰.۷۱)۲۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| فونیکس تیگو ۸ پرو مکس IE | (%۱.۱۳)۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۵,۸۰۰,۰۰۰ | (%۱.۱۳)۵۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| جک J4 | (%۰.۱۵)۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۱۵)۱,۹۰۰,۰۰۰ | |
| جک S3 | (%۱.۶)۱,۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۶)۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | |
| کی ام سی A5 | (%۰.۲۲)۲,۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۲۲)۴,۹۰۰,۰۰۰ | |
| کی ام سی ایگل | (%۲.۳۵)۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۳۵)۳۳,۱۰۰,۰۰۰ | |
| کی ام سی EJ7 | بدون قیمت | ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| کی ام سی EJ7 پلاس | بدون قیمت | ۲,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| کی ام سی J7 | (%۰.۲)۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۲)۵,۱۰۰,۰۰۰ | |
| کی ام سی SR3 | (%۰.۲۷)۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۲۷)۴,۹۰۰,۰۰۰ | |
| کی ام سی T8 | (%۲.۷۲)۲,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۷۲)۶۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| کی ام سی T9 | (%۰.۲۷)۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۲۷)۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| کی ام سی X5 | (%۰.۲۹)۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۲۹)۷,۰۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| پیکاپ G9 | (%۵.۶۶)۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۹۸,۳۰۰,۰۰۰ | (%۵.۶۶)۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| دیگنیتی پرایم - سفید داخل مارون | (%۳.۵۸)۲,۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۹۲,۳۰۰,۰۰۰ | (%۳.۵۸)۸۶,۹۰۰,۰۰۰ | |
| دیگنیتی پرایم - سفید داخل مشکی | (%۳.۹۷)۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۹۲,۳۰۰,۰۰۰ | (%۳.۹۷)۹۴,۹۰۰,۰۰۰ | |
| دیگنیتی پرایم - مشکی داخل مارون | (%۵.۳)۲,۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۹۲,۳۰۰,۰۰۰ | (%۵.۳)۱۳۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| دیگنیتی پرایم - مشکی داخل مشکی | (%۹.۹۶)۲,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۹۲,۳۰۰,۰۰۰ | (%۹.۹۶)۲۳۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| دیگنیتی پرستیژ - سفید داخل مارون | (%۷.۷۲)۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۷.۷۲)۲۴۵,۱۰۰,۰۰۰ | |
| دیگنیتی پرستیژ - سفید داخل مشکی | (%۷.۹۲)۳,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۷.۹۲)۲۴۵,۱۰۰,۰۰۰ | |
| دیگنیتی پرستیژ - مشکی داخل مارون | بدون قیمت | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| دیگنیتی پرستیژ - مشکی داخل مشکی | بدون قیمت | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ریسپکت - تیپ ۲ | (%۰.۷۴)۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۷۴)۱۵,۱۰۰,۰۰۰ | |
| فیدلیتی الیت ۵ نفره | (%۴.۶۶)۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ | (%۴.۶۶)۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فیدلیتی الیت ۷ نفره | (%۴.۶۱)۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۴۲,۰۰۰,۰۰۰ | (%۴.۶۱)۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فیدلیتی پرایم ۵ نفره - سفید | بدون قیمت | ۱,۵۱۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فیدلیتی پرایم ۵ نفره - مشکی | بدون قیمت | ۱,۵۱۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فیدلیتی پرایم ۷ نفره - سفید | بدون قیمت | ۱,۵۳۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فیدلیتی پرایم ۷ نفره - مشکی | بدون قیمت | ۱,۵۳۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فیدلیتی پرستیژ ۵ نفره | بدون قیمت | ۱,۸۹۰,۴۱۸,۰۰۰ | ۰ | |
| فیدلیتی پرستیژ ۷ نفره | (%۴.۸۳)۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۲۹,۱۲۳,۰۰۰ | (%۴.۸۳)۱۸۰,۲۰۰,۰۰۰ | |
| کاپرا B - تک کابین | (%۸.۱۵)۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۶۳,۰۰۰,۰۰۰ | (%۸.۱۵)۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| کاپرا B - دو کابین | (%۸.۲۸)۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۹۲,۲۰۰,۰۰۰ | (%۸.۲۸)۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| کاپرا U - دو کابین | (%۲.۴۹)۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۲۹,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۴۹)۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| ون اینرودز | (%۱.۰۵)۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۰۵)۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| بک X3 پرو | (%۲.۳۴)۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۳۴)۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| لوکانو L7 | ۳,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| لوکانو L8 | ۵,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| مکث کلوت اتوماتیک | بدون قیمت | ۲,۲۸۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| سوبا M4 | بدون قیمت | ۳,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فردا ۵۱۱ | ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فردا SX5 | (%۰.۵۳)۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۰.۵۳)۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| فردا T5 | بدون قیمت | ۱,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| لاماری ایما - سفید | (%۵.۱۷)۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۵۷,۳۴۰,۰۰۰ | (%۵.۱۷)۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| لاماری ایما - مشکی | (%۲.۳۲)۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۵۷,۳۴۰,۰۰۰ | (%۲.۳۲)۶۵,۱۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| BAW-212 | بدون قیمت | ۳,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| پیکاپ موسو گرند خان - تیپ SAHARA | بدون قیمت | ۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| پیکاپ موسو گرند خان - تیپ SIGNATURE | بدون قیمت | ۴,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| دایون Y7 | بدون قیمت | ۱,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| تیگارد X35 | (%۲.۱۲)۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۱۲)۴۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| بیجینگ X7 | بدون قیمت | ۲,۱۰۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سابرینا U5 پلاس | (%۲.۷۸)۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۷۸)۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| ترا | ۶,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| مکسوس استار H | (%۳.۰۶)۳,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | (%۳.۰۶)۱۰۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| U75 پلاس | بدون قیمت | ۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| فلو | بدون قیمت | ۱,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| کرولا کراس هیبرید | ۴,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| BZ3 - الیت پرو | ۳,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| BZ4X - پرو | ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۲۰,۶۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| BZ4X - مکس | ۴,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| C-HR | بدون قیمت | ۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فرانتلندر | بدون قیمت | ۳,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| کرولا ۱.۲ بنزینی | (%۲.۹۲)۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۹۲)۹۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| کرولا ۱.۸ هیبرید | بدون قیمت | ۲,۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| کرولا ۱.۸ هیبرید - تیپ الیت | (%۲.۳۷)۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۳۷)۹۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| کرولا ۱.۸ هیبرید - تیپ پایونیر | بدون قیمت | ۲,۱۵۲,۸۲۵,۰۰۰ | ۰ | |
| لوین ۱.۲ بنزینی | (%۲.۰۵)۳,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۰۵)۷۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| لوین ۱.۸ هیبرید | (%۴.۷۴)۳,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | (%۴.۷۴)۱۸۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| اسپورتیج | ۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| K5 | بدون قیمت | ۲,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| K5 توربو | ۶,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سراتو | بدون قیمت | ۲,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سلتوس | بدون قیمت | ۲,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سلتوس توربو | بدون قیمت | ۲,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سونت | بدون قیمت | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| آلتیما | ۵,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سانی | ۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سیلفی | (%۲.۰۳)۴,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۰۳)۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| سیلفی مکس ادیشن | (%۱.۱۸)۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۱۸)۵۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| قشقایی | (%۱.۶۹)۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۶۹)۶۹,۸۰۰,۰۰۰ | |
| قشقایی آنر | ۴,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| کیکس | ۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| اکسنت | بدون قیمت | ۱,۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| النترا | بدون قیمت | ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| توسان | بدون قیمت | ۲,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| کرتا | بدون قیمت | ۲,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| کونا | ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۹۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| ID.UNYX | ۵,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ID4 | ۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| تیراک | ۴,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۵۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| Q4 ای ترون | بدون قیمت | ۶,۴۷۴,۹۸۰,۰۰۰ | ۰ | |
| Q5 ای ترون | بدون قیمت | ۶,۶۷۸,۷۳۹,۸۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| بالنو | ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| جیمنی ۵ در | ۳,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سیاز | ۲,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| فرانکس | ۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ویتارا تک دیفرانسیل | ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ویتارا دو دیفرانسیل | ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| امپو | ۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۸۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| امپو هیبرید | ۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| امکو | ۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۸۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| امکو هیبرید | بدون قیمت | ۳,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| GS3 | ۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| CR-V - توربو | بدون قیمت | ۳,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| CR-V - هایبرید | بدون قیمت | ۳,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ENS1 | ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۱۳۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| HR-V | ۴,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۹۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ZR-V | ۶,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۸۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سیتی | ۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۲۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| وزل | ۴,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| NAT | بدون قیمت | ۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| T77 | بدون قیمت | ۲,۱۵۲,۹۳۹,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| EQM5 | ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۳۷,۲۲۳,۰۰۰ | ۰ | |
| H5 | (%۴.۱۷)۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۱۹۴,۹۱۹,۰۰۰ | (%۴.۱۷)۱۶۰,۱۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| VS5 | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۴۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| VS7 | ۲,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| آزکارا | بدون قیمت | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| CS35 پلاس | بدون قیمت | ۱,۴۱۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| CS55 پلاس | (%۲.۴۲)۳,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۶۷,۷۹۸,۰۰۰ | (%۲.۴۲)۷۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| نوو A05 | بدون قیمت | ۲,۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| DL5 | بدون قیمت | ۱,۱۴۴,۵۴۲,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| ایما هیبرید | (%۳.۱۷)۳,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | (%۳.۱۷)۹۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| D60 Plus | ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۸۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| STAR | ۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۸۷,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| V-Online | ۲,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۴۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| V-Online-DDI | بدون قیمت | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| ۴ | بدون قیمت | ۲,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| ۵ | ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| GT | ۲,۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| سوپرب | ۳,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۹۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| H6 HEV | ۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۲,۴۷۵,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| E70 | ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۱۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| شاین مکس بنزینی | بدون قیمت | ۱,۷۹۱,۹۷۱,۰۰۰ | ۰ | |
| شاین مکس هیبریدی | بدون قیمت | ۱,۸۲۴,۵۲۶,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| کوراندو تک دیفرانسیل | بدون قیمت | ۲,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| کوراندو دو دیفرانسیل | بدون قیمت | ۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| چین ال | بدون قیمت | ۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| سانگ پلاس | (%۲.۳۸)۵,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲.۳۸)۱۲۰,۲۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| تانک ۳۰۰ | ۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | (%۲۴.۸۲)۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| بیجینگ X55 - تک رنگ | ۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| بیجینگ X55 - دو رنگ | بدون قیمت | ۲,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| اوتلندر - H - LINE | ۶,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۲۲۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| اوتلندر - L - LINE | ۴,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | بدون قیمت | ۰ | |
| اوتلندر - M - LINE | ۵,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۲۱۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| ۳ | (%۳.۸۳)۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۳۳,۵۸۰,۰۰۰ | (%۳.۸۳)۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
| CX30 | ۵,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۲۶۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| CX50 | ۷,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| ERX5 | (%۳.۶۵)۳,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | (%۳.۶۵)۱۰۹,۹۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| کورسا | بدون قیمت | ۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| آرکانا | ۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| ۱۱ | (%۱.۸۶)۹,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | (%۱.۸۶)۱۶۹,۸۰۰,۰۰۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| T03 | بدون قیمت | ۱,۵۵۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| HM5 | بدون قیمت | ۴,۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| فری | بدون قیمت | ۴,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |
| نام خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه | تغییر بازار | |
| EX30 | بدون قیمت | ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | |

جدیدترین قیمت خودرو های صفر کیلومتر موجود در بازار داخلی، روزانه از نمایشگاه داران و آگهی های فروش خودرو استعلام و در سایت منتشر می شود.
رسانه آخرین خودرو هیچ نقشی در تعیین قیمت خودرو ها ندارد. تمام قیمت ها بر اساس اعلام فروشنده ها است. قیمت ها بر اساس مدل ۱۴۰۴ و مطابق با استانداردهای ۸۵گانه بوده و در صورتی که خودروها مدل ۱۴۰۴ نداشته باشند، آخرین مدل آن محصولات لحاظ می شود.
روش استخراج لیست قیمت خودرو
پیش از هر چیز باید گفت رسانه آخرین خودرو هیچ نقشی در تعیین قیمت های بازار ندارد. در واقع تنها اعلام کننده قیمت های اعلامی است. قیمت هایی که در لیست قیمت خودرو آمده از طریق استعلام از فروشنده های خودرو بدست می آید. برای مثال برای درج قیمت خودروی X در لیست، قیمت آن خودرو از طریق آگهی های های فروش خودرو به دست می آید. و در نهایت با قیمت های اعلامی توسط نمایندگی ها مقایسه شده و میانگین قیمت در لیست قرار می گیرد. پس در نهایت قیمت نهایی معامله می تواند پایین تر از این اعداد باشد و تخفیفات و دیگر شرایط برای درج در لیست قابل محاسبه نیست. این را هم در نظر داشته باشید که در شرایط رکودی بازار که تعداد معاملات قابل توجهی برای خودروهای صفر انجام نمی شود، اختلاف قیمت حقیقی و اعلامی می تواند بیشتر هم باشد.
دلیل اختلاف قیمت کارخانه و بازار
هر بازار از قاعده ثابت و غیر قابل انکار عرضه و تقاضا پیروی می کند و بازار خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست. پس یکی از دلایل اختلاف قیمت بازار و کارخانه بر هم خورد تعادل در عرضه و تقاضا است.
در سال های اخیر و با اعمال تحریم های شدید صنعت خودروسازی در تولید با چالش هایی مواجه شد. و همین باعث شد تا چند سالی عرضه متناسب با تقاضا را نداشته باشیم. پس به زبان ساده تر خودروی صفر کمتری از کارخانه ها بیرون آمد و همین قیمت بازار را بالا برد. این شاید مهم ترین دلیل باشد اما تنها دلیل نیست. در سال های اخیر ارزش پول ملی به شدت پایین آمد و افزایش سرسام آور نرخ دلار را تجربه کردیم. صنعت خودرو هم همانند بسیاری از صنایع دیگر وابستگی نهادینه ای به دلار دارد و همین باعث شد تا قیمت تمام شده خودرو بالاتر رود. البته در ایران سعی شد تا با اعمال قیمت های دستوری بازار کنترل شود اما بازار آزاد محدودیت های دستوری را نمی فهمد و همین باعث شد تا قیمت خودرو در بازار با قیمت کارخانه فاصله بگیرد.
نکته مهم اختلاف قیمت خودرو
مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که پایه دلاری قیمت خودرو باعث شد تا خودرو رفته رفته از کالایی مصرفی به کالایی سوپر سرمایه ای بدل شود. بر همین اساس رفتار بازار خودرو هم به رفتار بازارهای سرمایه ای شبیه تر شد و این یعنی هر روز نوسانات قیمت را در این بازار شاهد هستیم. نبود ثبات در بازار خودرو و شبیه شدن آن به یک بازار سرمایه ای باعث شد تا بسیاری برای دستیابی به سود و سرمایه گذاری به این بازار متمایل شوند. هجوم سرمایه های سرگردان باعث شده تا رفتاری از بازار خودرو ببینیم که در سال های اخیر دیده نمی شد. و سامان دادن به این اوضاع بسیار زمان بر خواهد بود.
دلیل نبود قیمت برای برخی خودروها در لیست
ممکن است در لیست قیمت فوق خودروهایی را ببینید که یا قیمت ندارند. بعضی خودروها قیمت کارخانه و بازار ندارند و برای برخی دیگر تنها قیمت بازار درج نشده است.
ما در این لیست نام مدل هایی که قرار است به بازار بیایند را زودتر درج می کنیم و طبیعتا این خودروها هنوز قیمت گذاری نشده اند. اما وجود این اسامی در لیست می تواند این آگاهی را به مخاطب دهد که به زودی این خودروها به بازار می آیند. و قیمت خواهند خورد. برای بعضی از خودروهای دیگر هم قیمت کارخانه اعلام شده اما هنوز قیمت بازار مشخص نیست. یعنی خودرو هنوز به دست مشتریان نرسیده و آگهی فروشی برای این خودروها در دسترس نیست. البته که بسیاری از مشتریان و یا نمایشگاه داران حواله های این خودرو ها را قیمت گذاری می کنند. اما ما در این لیست تنها خودروهای موجود را قرار می دهیم و هیچ قیمتی برای حواله ثبت نمی کنیم.
چرا قیمت خودرو برای رنگ های مختلف متفاوت است؟
اگرچه قیمت رنگ های معمول خودرو در کارخانه یکسان است اما در بازار همیشه اختلاف قیمتی را برای رنگ های مختلف داشته ایم. این اختلاف قیمت همیشه درصدی جزئی در قیمت کل بود و می شد یک قیمت واحد را برای هر مدل در نظر گرفت. اما با ادامه روند سرمایه ای شدن ماشین و نجومی شدن قیمت ها، رفته رفته قیمت رنگ های مختلف از هم فاصله گرفت. این اختلاف قیمت به نحوی شدید شد که ما دو قیمت مستقل را برای رنگ سفید و مشکی برخی محصولات در نظر گرفتیم. رنگ های سفید و مشکی به دلیل خوش فروش بودن همیشه قیمت بالاتری را در بازار ایران داشته اند. اما خود این رنگ ها در برخی محصولات اختلاف قیمت فاحشی دارند.
قیمت بازار پایین تر از کارخانه؟
این پدیده قبل تر بیشتر در بازار خودرو دیده می شد و بخصوص برای برخی از خودروهای مونتاژی چینی شاهد چنین روالی بودیم. اما با تشنه شدن بازار کمتر شاهد چنین چیزی هستیم. اما در کل زمانی که یک خودرو با شرایط اقساط بلند مدت و بصورت گسترده عرضه می شود، ممکن است چنین چیزی را در لیست قیمت خودرو ببینیم. در گذشته و در بازه های زمانی مختلف محصولاتی از مدیران خودرو و کرمان موتور چنین شرایطی را تجربه کردند. و حالا هم برای برخی خودروهای خاص چنین چیزی را می بینیم.
در پایان لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که ما در رسانه آخرین خودرو تنها قیمت خودروهایی را اعلام می کنیم که نسخه های صفر آن ها در بازار خرید و فروش می شوند. یعنی در لیست فوق نام بسیاری از خودروهای توقف تولید شده و وارداتی را نمی بینید. البته تا زمانی که تعداد قابل توجهی از خودروهای صفر از یک خودرو توقف تولید شده در بازار حضور داشته باشند، در لیست قیمت روز خودرو آن ها را خواهیم داشت.
سوالات متداول
قیمت خودروها از طریق استعلام آگهی های فروش و نمایندگی ها به دست می آید. و طبیعتا قیمت نهایی معامله می تواند با قیمت های لیست اختلاف داشته باشد. چراکه تخفیفات و دیگر پارامتر ها قابل محاسبه نیستند.
به طور کلی می توان دلایلی مثل عدم تعادل در روند عرضه و تقاضا، قیمت گذاری دستوری و شبه سرمایه ای بودن بازار خودرو را دلیل این اختلاف قیمت دانست.
از آنجا که قیمت خودرو در بازار بسیار متکی به نرخ ارز است. پس می تواند صعودی و یا نزولی بودن قیمت را وابسته به این المان قلمداد کرد. البته پیش بینی می شود در صورت واردات مستمر و با تعرفه منطقی، ثبات نسبی را در بازار خودرو داشته باشیم.
قیمت گذرای خودرو در ایران چند متولی دارد؟
افزایش قیمت ایرانخودرو و چالش نهادی ؛ دعوایی بیپایان در تلویزیون
قیمت خودرو در بازار امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۴
قیمت خودرو امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۴























































